Egyre tudatosabban a hazai e-kereskedők

Category: Jó tudnia 5 0

A hazai e-kereskedelem kimagasló teljesítménye az online kereskedelemmel foglalkozó vállalkozók szakmai tudatosságát is növeli – ez derül ki az eNET által készített kutatásból, amely a webáruházak marketingtevékenységét vizsgálta.

Az online kereskedelem háromszoros ütemben bővül a hagyományos kiskereskedelemhez képest, ami rendkívül kedvező környezetet biztosít a webáruház tulajdonosok számára. Egyre többen próbálnak szerencsét az online térben, a konkurensek növekvő száma folyamatos fejlődésre sarkallja a kereskedőket.

Az eNET kutatásából az derül ki, hogy a hazai e-kereskedők mintegy 93 százaléka használja az online marketing eszközöket; legtöbben a természetes keresési forgalom növelését célzó keresőoptimalizálást, illetve a fizetett kattintásalapú hirdetéseket választják.

Okosan felépített forgalmi források

A legsikeresebb webplázák esetében a forgalmi források tudatos felépítése nem lehet kérdéses, hiszen a kiélezett versenyhelyzet arra kényszeríti őket, hogy a minden csatornát a lehető legmagasabb mértékben kihasználjanak. A nagy szereplők maximális figyelmet fordítanak az organikus és fizetett keresési forgalomra, az ár-összehasonlító oldalak kiaknázására és az eDM megoldásokra is, a közösségi média és a display hirdetések jellemzően kevésbé fontos szerepet töltenek be a vevőszerzésükben.

ekereskedők

A legnagyobb szereplők igyekeznek kihasználni a helyzeti előnyüket, amit elsősorban a kisebb tőkével, korlátozott raktárkészlettel és jelentősen alacsonyabb marketing költéssel rendelkező webáruházakkal szemben tudnak megtenni. A nagy webáruházak az év utolsó két rohamára helyezik a fókuszt. Az eDigital két Fekete Pénteket tart, amivel megalapozza a karácsonyi időszakban várt érdeklődést.

Növekvő ambíciók a külföldi piacok meghódítása iránt

A holland Dataprovider cég elemzése alapján Magyarországon hozzávetőlegesen 13 ezer webáruház működik, ezek közül mindösszesen 100 folytat e-kereskedelmet külföldi piacokon. Az alacsony számot elsősorban a külföldi terjeszkedés nehézségei okozhatják; a nyugati piacok erős konkurensei, illetve a keleti országok sokszínű nyelvi összetétele okozza a legtöbb fejtörést a külföld iránt érdeklődő hazai e-kereskedők számára.

Abban az ágazat minden szereplője egyetért, hogy a sikeres külföldi nyitás alapfeltétele a célország átgondolt megválasztása. Nem véletlen, hogy a hazai e-kereskedők elsősorban a kelet- és közép-európai piacok iránt mutatnak figyelmet, hiszen ezekben olcsóbban szerezhetnek maguknak piaci részesedést, nem kell megküzdeniük a világ legnagyobb e-kereskedőivel, ráadásul jelentősen alacsonyabb HR és szolgáltatási költségekkel találkozhatnak.

A kelet- és közép-európai piacok elmaradást mutatnak ugyan a nyugati országok e-kereskedelméhez viszonyítva, a felzárkózás azonban látványos. A CEE régióban a legtöbb ország esetében növekvő tendenciát mutat a vásárlási gyakoriság és az online vásárlói bázis is. Ezek együttesen vonzóvá teszik ezeket a piacokat a magyar kereskedők számára.

Share Button
A hitel-center.hu weboldalon olvasható információk csak tájékoztatást szolgálják. Így azok nem minősülnek a Bankok hivatalos ajánlatának. Kérjük a további információk miatt keresse fel a bank weboldalát vagy személyesen az Önhöz legközelebb lévő bankfiókot, pénzintézményt.

Kapcsolódó hitel ajánlatok és információk

Van véleménye? Szóljon hozzá!